Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko

Brad  Stone. Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko
Brad  Stone. Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko
4.25 z 5, podano 16 głosów

Pierwsza autoryzowana biografia Jeffa Bezosa, twórcy i właściciela  firmy Amazon. Książka, stanowiąca kronikę dziejów firmy – od trudnych  początków po światową ekspansję - powstała za zgodą i przy współpracy  jej bohatera. Po biografii Steve’a Jobsa jest to kolejna na polskim  rynku biografia założyciela firmy, który zaczynał od zera, by w  błyskawicznym tempie zacząć osiągać miliardowe zyski. Nie ma  wątpliwości, że Amazon – największy e-sklep na świecie – już zmienił  sposób, w jaki robimy zakupy przez internet, i w jaki czytamy.

Jeffa  Bezosa, guru cyfrowego kapitalizmu, stawia się obok Steve'a Jobsa  (Apple), Marka Zuckeberga (Facebook) i Larry'ego Page'a (Google). To  człowiek, który zmienił sposób dokonywania zakupów, korzystania z  internetu i czytania książek, czyniąc naczelną zasadą swojej  działalności zapewnienie klientom najlepszej obsługi, największego  wyboru i najniższej ceny. Tak powstał Amazon – „sklep, w którym kupisz  wszystko”.

Brad Stone, dziennikarz ekonomiczny „Bloomberg  Businessweek”, przeprowadził kilkaset rozmów z samym Bezosem oraz byłymi  i obecnymi pracownikami jego firmy. Jako pierwszy w tak gruntowny  sposób ukazał działalność gigantycznego e-Amazon rozpoczynał działalność  w garażu, podobnie jak inne słynne firmy technologiczne – Apple czy  Microsoft. Zaczął od sprzedaży książek i jako nowicjusz musiał  rywalizować z potężnymi sieciami księgarskimi. Niewielu, poza samym  Bezosem, człowiekiem pomysłowym i energicznym, którego żywiołem jest  nieustanna rywalizacja, wierzyło w powodzenie tej inicjatywy. W dążeniu  do sukcesu nie wahał się sięgać po najbardziej bezwzględne i  kontrowersyjne środki znane w świecie biznesu: wojny cenowe czy  podkupywanie pracowników. Jedną ze świętych zasad e-sklepu jest  oszczędność, wpajana pracownikom wszystkich szczebli. W 2012 r. Amazon,  po niecałych 18 latach od rozpoczęcia działalności, osiągnął sprzedaż w  wysokości 61 mld dolarów.

Biografia Jeffa Bezosa zdobyła tytuł  biznesowej książki roku 2013, przyznawany przez „Financial Times” i  Goldman Sachs, jeden z największych banków inwestycyjnych na świecie;  dziennik „Washington Post” i tygodnik „Forbes” wybrały ją książką roku;  uznano ją też za jedną z dziesięciu najlepszych książek 2013 roku w  kategorii dziennikarstwo śledcze.

Przeczytaj książkę «Jeff Bezos i era Amazona. Sklep, w którym kupisz wszystko» online:

Zostaw komentarz:

Możesz być zainteresowany:

Pozostań w kontakcie

Bądź na bieżąco z nadchodzącymi książkami, subskrybuj nasz cotygodniowy biuletyn:

Sprzężenie zwrotne

Biblioteka

© 2020. Your Lib. All Rights Reserved.