Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance

Группа авторов. Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance
Группа авторов. Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance
4.35 z 5, podano 11 głosów

Stan badań na temat kultury rocka w polskim obszarze nauki jest jeszcze mało zaznaczony, jednak w ciągu kilkunastu ubiegłych lat można zauważyć wyraźną tendencję zwyżkową w tej dziedzinie. Na świecie, szczególnie w krajach anglosaskich, badania nad rockiem od wielu lat cieszą się niesłabnącą popularnością.

Jakub Kasperski

Piosenka, canzona, chanson? – problematyka podstawowej formy muzycznej w muzyce rockowej / 9

Przemysław Piłaciński

Herod 2014 jako piosenka / 21

Krzysztof Gajda

Powtórzenie jako źródło znaczeń w piosence / 33

Radosław Marcinkiewicz

Rock a leksykografia: power trio, cover band, tribute band. Z Dream Theater spacer drugi / 51

Monika Konert-Panek

Under Pressure: dwa głosy – dwa akcenty / 65

Łukasz Lipiński

Konstruowanie dźwięku – konstruowanie kultury: próba rozpoznania obszarów badań z perspektywy materialnej / 85

Bartosz Małczyński

Bass Communion: eksperymenty w teksturze. Semantyka widm dźwiękowych na obrzeżach rocka / 91

Maciej Smółka

Jak brzmi pustynia: kulturowa analiza desert rocka jako istoty brzmienia miasta Palm Desert / 99

Joanna Maleszyńska

Ewangelia według Świętego Johna. Wstępne propozycje badawcze / 109

Kamil Dźwinel

„Nieczuły leżę odurzony snem, / a tam, za murem, zawieszony sznur”. Konstrukcja przestrzeni i zdarzenia w twórczości Romana Kostrzewskiego / 119

Marek Kurkiewicz

W środku i na zewnątrz. Refleksje o przestrzeni w tekstach Wojciecha Waglewskiego z debiutanckiej płyty grupy Voo Voo (1985) / 131

Paweł Tański

„Za mało sypiam”. O tekstach piosenek Bartosza Waglewskiego z płyty Wilk zespołu Kim Nowak / 145

Jakub Kosek

Wolnościowe zwierzenia kontestatora a teksty utworów grupy TSA / 167

Jakub Kosek

O wybranych aspektach badań (auto)biograficznych narracji transmedialnych twórców rockowych (casus Johna Ozzy’ego Osbourne’a) / 181

Sylwia Białobłocka

Punków też zachwyca „fschut słońca” / 193

Paweł Drygas

Powstanie rocka za żelazną kurtyną. Analiza porównawcza / 203

Sylwia Gawłowska

Piosenkowe manifesty wolności Grzegorza Ciechowskiego / 213

Marcin Romanowski

Lekcja historii zespołu Sabaton / 221

Jakub Kasperski

Przeobrażenia formy bluesowej w początkach rock’n’rolla / 235

Katarzyna Koćma

Folk czy rock? Topical songs i amerykańskie lata 60. / 249

Wojciech Józef Burszta

YES i długie trwanie w rocku / 259

Paweł Tański

Nowe sytuacje. O kilku ważnych polskich piosenkach rockowych lat 80. XX wieku / 269

Waldemar Kuligowski

Oszołomienie i eksces. Festiwale muzyczne jako święto / 283

Sebastian Surendra

Transgresyjność w kulturze obnażania? Teledysk Pussy zespołu Rammstein / 299

Dominik Gac

Zabawa czy rytuał? Miejsce black metalu w świecie performansu / 311

Paweł Jaskulski

Cameron Crowe – rock’n’rollowe serce kina amerykańskiego / 321

Kamil Kościelski

Square, White Negro i The Beatles, czyli kogo spotkał Mowgli w drodze do ludzkiej osady / 345

Agnieszka Kiejziewicz

Visual kei i inne strategie performatywne. Przemiany japońskiego rocka w latach 1980–2015 / 361

Konrad Sierzputowski

Perski kryzys. Muzyka jako uniwersalna i/lub wernakularna figura protestu / 371

Tomasz Gornat

Potrójna schizofrenia: subkultura, Mod i początki The Who / 383

Sławomir Kuźnicki

Diamond Dogs i Outside: dystopijne konteksty Davida Bowiego / 403

Mirosław Miernik

51. stan. Wizerunek USA w twórczości New Model Army / 413

Bartosz Suwiński

W krainie umierającego słońca. O Dead Can Dance / 423

Joanna Skolik

Heart of darkness Ricka Millera, czyli muzyczna interpretacja noweli Josepha Conrada / 431

Tomasz Florczyk

Marcina Świetlickiego zmagania z rockiem. Dialogi i wielogłosy na płycie Ogród koncentracyjny / 441

Bartłomiej Alberski

Koty dwa. Karol Kot Marcina Świetlickiego oraz Karol Kot Świetlików / 449

Michał Pranke

Melodramat i Bowie. Lektura porównawcza / 467

Artur Duda

Poezja czy grafomania? O albumie koncepcyjnym Lao Che Powstanie Warszawskie / 477

Beata Rynkiewicz

Społeczeństwo jest niemiłe… Literackie i muzyczne fanaberie Mister D. Wokół twórczości Doroty Masłowskiej / 503

Rafał Foltyn

Wilkołactwo w tekstach, nazewnictwie i przesłaniu europejskich zespołów metalowych / 517

  • Kategoria: Kulturoznawstwo
  • Wydawca: OSDW Azymut
  • Ograniczenie wiekowe: 0+
  • ISBN: 978-83-231-4239-3

Przeczytaj książkę «Kultura rocka 2. Słowo, dźwięk, performance» online:

Zostaw komentarz:

Możesz być zainteresowany:

Pozostań w kontakcie

Bądź na bieżąco z nadchodzącymi książkami, subskrybuj nasz cotygodniowy biuletyn:

Sprzężenie zwrotne

Biblioteka

© 2020. Your Lib. All Rights Reserved.